среда, 24 октября 2018 г.

Розподілений семінар

Натрапив на дуже цікаву книжку (ну про це на посиланнях), але є проблема.

Вона полягає в тому, що багато хто з тих, кому книжка дійсно таки потрібна - вони не прочитають, бо не будуть знати про це.

А як провести дистанційний семінар? Ну це ж формат дистанційного навчання? Так. Ну от і буде приклад. І в процесі розгортання дискусії відбудеться залучення тих, хто спочатку, може, і не звернув уваги.

Так і зробив.

1. Звіт-протокол


В цьому розділі про те, як йшло обговорення.

1.  Заступники Репост.

2. Конотоп 63 перегляди.

3. Сайт вчителя Поки що нічого. Я надалі в таких випадках нічого і не писатиму.
Але під кінець терміну роботи семінару з'явився один репост. Це дивно, бо форум користується увагою. Я кожного дня (майже) додаю чергового бессловесного педагога до спільноти. Він потім ніяк не проявляється, мовчить. Бо звик.

4. Історія та правознавство Лайк

5. Форум істориків Лайк. Три.

6. Союз освітян

7. Спільнота вчителів Лайк.

8. Хмельницький Лайк.

9. Львів  Лайк

10. Профспілка 26 переглядів

11. Народний учитель Вилучено.

12. Постіндустріальна освіта Вилучено.

13. Початкові 3 лайки і репост.

14. Росток Лайк. Це спочатку. А потім вилучено.

15. Уміти вчити 5 лайків, два репости і два коменти - від Людмили Ковальчук і Олени Кушнарьової.

Пані Людмила працює, як можна побачти з акаунту, тут: Сайт, Група.

А пані Олена тут: Сайт. Може хтось не знає про героя Костянтина Ольшанського, ім'ям якого названо школу. Але не в Миколаєві.



Я це до того, що, може, про книжку і її практичне застосування краще говорити саме в форумах школи чи ліцею? Ну щоб разом із колегами, вже так з прицілом не те, щоб не тільки поговорити, а і зробити щось надалі з тим самоврядуванням?

А можна одночасно - по всіх форумах? Це ж як зростає ефективність, бо вона залежить від аудиторії. Як від розміру, так і від складу - не можна недооцінювати, бо от, скажімо, наша теперішня аудиторія дуже, ну дуже велика, а інетерсу до теми нема. Втім, яка в нас аудиторія, ну як по всіх форумах, це ж просто неможливо співставити з заходами ОІППо чи якогось громадського об'єднання "в реалі".

Так, дистанційка - то потужна зброя освіти. Як є що обговорювати. Чи кому. То на двох наших спікерах тепер величезна відповідальність. Скажуть своє слово - буде що обговорювати. А не скажуть...

От тільки форум харківської школи №135 я не знайшов. Не було його. Тепер є.

Втім, що в Куликівці, що в Харкові педагоги однакові: мовчать і почасти видаляють коменти. Ну... Завучі партизанську тенденцію підтримують: ні пари з вуст. Так, з виховної роботи. Я контакт встановив. Без наслідків для справи.


А що ж було в тих прихованих від спільноти коментарях? Посилання на теорію, український досвід, європейський, пропозиції. Не треба. Навіть і зашкодити може, то краще заблокувати.

16. Полтава

З цього форуму мене вилучили. І тепер я коли до нього звертаюсь, то бачу ось що:


2. Підсумки


Мабуть що гірші за ті, що можна було б очікувати?

Але кращі за пусте місце. Яке раніше було там, де йдеться про шкільне самоврядування. А тепер же щось таки є. Ми побачили ще раз самі себе в реалі - не в промовах менеджерів освіти чи публікаціях, що були згадані, а саме в безпосередньому живому стані, яким він є. Ну і можемо надалі вже спиратись на ці знання. Не так мало.

Особлива подяка лайкарям. Бо без них був би суцільний морок. А так знаємо, що десь так десять-двадцять педагогів в нашій країні думають над цим, цікавляться, вважають важливим. Хоч і не настільки, щоб щось там казати, оцінювати, пропонувати. Ще поки йдеться про осмислення. Але ж це процес і він рано чи пізно призведе до якихось змін саме в позиції педагога. Пересічного, бо саме він по форумах читає, згадує рідну школу і...





2 комментария: